آیا تا به حال یک ویدیوی زنده یا همان Live اینستاگرام با استفاده از اینستاگرام انجام داده اید؟ اگر پخش زنده را انجام داده باشید، آیا می دانید که ویدیوهای Live در اولویت اخبار فید هستند؟

و آیا می‌دانستید که فالوورهای شما اعلانی مبنی بر حضور شما در جریان زنده مشاهده می‌کنند؟ اگر پاسخ منفی است، باید این مقاله را دنبال کنید تا آمار شگفت انگیز لایو اینستاگرام و مزایای پخش زنده در این پلتفرم را بیابید.

Instagram Live یک پلتفرم فوق العاده برای تعامل مستقیم با فالوورهای خود و ایجاد پیوند قوی با آنها است. این به افزایش دید اکانت شما کمک می کند.

طبق آمار، حدود 70 درصد از پست های اینستاگرام دیده نمی شوند. بنابراین زمان، تلاش و پولی که برای اکثر پست‌های زیبای شما صرف می‌شود، می‌تواند فقط اتلاف باشد. استوری اینستاگرام گزینه خوبی برای تبلیغ فالوورهای بیشتر برای بازدید از حساب کاربری و محتویات آن است.

جدای از آن، اینستاگرام لایو بهترین گزینه برای تعامل با فالوورها و جلب عشق و اعتماد آنهاست.

اینستاگرام ویدیوی زنده را تا 24 ساعت آینده حفظ می کند و پس از آن، در دسترس نخواهد بود مگر اینکه آن را ذخیره کرده باشید تا به عنوان ویدیو برای افرادی که آن را از دست داده اند پست کنید.

مهمترین چیز در پخش زنده اینستاگرام محتوا است. طبیعی است که در طول جلسه به راحتی حواس افراد پرت شود، به همین دلیل کارشناسان می گویند مطالب باید بر اساس برنامه ریزی خلاقانه باشد.

لایو اینستاگرام فرصتی را برای فالوورهای شما فراهم می کند تا در مورد شما بیشتر بدانند. قبل از آن، آنها ممکن است شما را فقط بر اساس مقاله، عکس‌ها، فیلم‌های نوشته شده و غیره بشناسند.

اما در طول تعامل زنده، آنها فرصتی پیدا می کنند که شخص واقعی پشت نمایه را بشناسند. این به برندها کمک می کند تا اعتماد مشتری را به دست آورند و با آنها پیوند ایجاد کنند.

آمارهای کلیدی لایو اینستاگرام 2022

  • بیش از 100 میلیون نفر هر روز اینستاگرام را به صورت زنده تماشا می کنند
  • 80٪ از مخاطبان ترجیح می دهند یک پخش زنده را به جای خواندن یک پست وبلاگ تماشا کنند
  • از میان 28 درصد بینندگان زنده شبکه های اجتماعی، 13 درصد لایو اینستاگرام را تماشا می کنند
  • 26 درصد از Gen Zs و Millennials پخش زنده را در اینستاگرام تماشا کردند
  • اینستاگرام در مارس ۲۰۲۰ افزایش ۷۰ درصدی در پخش ویدیوی زنده ثبت کرد
  • 14 درصد از بازاریابان در طول سال 2021 ویدیوهای زنده را در لایو اینستاگرام منتشر کردند
  • روزانه بیش از 500 میلیون نفر از اینستاگرام استفاده می کنند
  • 28 درصد از سرمایه گذاری ویدیوی زنده اینستاگرام از سوی سازندگان دیجیتال در استراتژی بازاریابی 2020
  • حدود 13 درصد از بینندگان جلسات ویدیوی زنده اینستاگرام را از طریق سایر سیستم عامل های رسانه اجتماعی پخش می کنند
  • اپلیکیشن IGTV 7 میلیون نصب در سراسر جهان به دست آورده است

آمار لایو اینستاگرام

بیش از 1 میلیون نفر هر روز اینستاگرام را به صورت زنده تماشا می کنند.

ویدیوهای لایو اینستاگرام یک پلتفرم عالی برای افراد مشهور است تا رویدادهای راه اندازی خود را اعلام کنند، چیزی را اعلام کنند، اخبار یا افکار خود را با فالوورها به اشتراک بگذارند و غیره.

مردم همچنین علاقه بیشتری به تماشای و یادگیری آخرین به‌روزرسانی‌ها از جلسات ویدیویی زنده دارند تا خواندن پست‌های وبلاگ.

80٪ از مخاطبان ترجیح می دهند یک پخش زنده را تماشا کنند تا اینکه یک پست وبلاگ را بخوانند

بر اساس نظرسنجی های رسانه های اجتماعی، 80 درصد از مردم ترجیح می دهند به جای خواندن یک پست وبلاگ، یک ویدیوی پخش زنده را تماشا کنند. اینستاگرام راه اندازی ویدیوی زنده خود را در نوامبر 2016 راه اندازی کرد.

از بین 28 درصد از بینندگان زنده رسانه های اجتماعی، 13 درصد به صورت زنده اینستاگرام را تماشا می کنند

بر اساس گزارش GWI Social Video منتشر شده در سال 2019، 26 درصد از بینندگان ویدیوی زنده به فیس بوک علاقه دارند، در حالی که 13 درصد از اینستاگرام و توییتر را دوست دارند.

26 درصد از Gen Zs و Millennials پخش زنده را در اینستاگرام تماشا کردند

بر اساس بقیه پلتفرم های رسانه های اجتماعی، اینستاگرام بیشتر از مخاطبان جوان لذت می برد. طبق آمار، ۷۱ درصد از فالوورهای اینستاگرام بین ۱۸ تا ۲۹ سال سن دارند.

مطالعات نشان می دهد که دانشجویان کالج اینستاگرام را به سایر پلتفرم های رسانه های اجتماعی ترجیح می دهند.

حدود 46 درصد از Gen Zs و Millennials از بریتانیا و ایالات متحده محتوای ویدیویی YouTube Livestream را در طول سال 2020 تماشا کردند. پس از آن 28 درصد از پخش زنده فیس بوک، 27 درصد از Zoom زنده و 15 درصد از Twitch Live قرار دارند.

اینستاگرام طی مارس ۲۰۲۰ افزایش ۷۰ درصدی در پخش ویدیوی زنده ثبت کرد

همه گیری غیرمنتظره کووید-19 مردم را برای مدت طولانی در خانه های خود محبوس کرد. بر بسیاری از مشاغل و پروژه ها تأثیر گذاشت.

مردم برای ارتباط با یکدیگر باید به روش های مجازی وابسته بودند. بازی‌های ویدیویی، پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، برنامه‌های کاربردی دیجیتال از معدود مشاغلی هستند که در طول همه‌گیری رونق گرفتند.

بسیاری از اینفلوئنسرها و افراد مشهور شروع به استفاده از گزینه ویدیوی زنده ارائه شده در اینستاگرام برای ارتباط با طرفداران و دنبال کنندگان خود کردند.

گزینه زنده به آنها کمک کرد آثار خود را تبلیغ کنند و پیوند بهتری بین آنها و دنبال کنندگان ایجاد کنند. آمارها نشان می‌دهد که اینستاگرام در ماه مارس ۲۰۲۰ افزایشی ۷۰ درصدی در پخش زنده ویدیو داشته است.

14 درصد از بازاریابان در طول سال 2021 ویدیوهای زنده را در لایو اینستاگرام ارسال کردند

در سال 2021، اینستاگرام افزایش قابل توجهی در استفاده از پخش زنده را نشان داد. با این حال، فیس بوک لایو همچنان ابزار غالب بازاریابی ویدئویی است که حدود 30 درصد از کل محتوای بازاریابی آنلاین را به دست آورد.

یوتیوب همچنین یک پلتفرم ویدیوی زنده رسانه اجتماعی مورد علاقه برای متخصصان بازاریابی بوده است. طبق آمار، 14 درصد از بازاریابان تا سال 2021 از پخش زنده ویدیوی پلتفرم های اینستاگرام و یوتیوب استفاده خواهند کرد.

اگرچه فیس بوک و اینستاگرام محبوب هستند، کارشناسان گفتند که در مقایسه با آمار سال 2020، میزان استفاده از ویدیوی زنده در این سیستم عامل ها کاهش یافته است.

به گفته آنها فیسبوک 38 درصد و اینستاگرام از 17 درصد به 14 درصد کاهش یافته است.

14 درصد از بازاریابان در طول سال 2021 ویدیوهای زنده را در لایو اینستاگرام ارسال کردند
14 درصد از بازاریابان در طول سال 2021 ویدیوهای زنده را در لایو اینستاگرام ارسال کردند

بیش از 500 میلیون نفر روزانه از اینستاگرام استفاده می کنند

تخمین زده می شود که 1.393 میلیارد کاربر فعال ماهانه در پلتفرم اینستاگرام وجود دارد. بر اساس آمار، حدود 90 درصد از 100 برند برتر دارای اکانت اینستاگرام هستند و تقریباً 25 میلیون اکانت برند در اینستاگرام وجود دارد.

حدود 80 درصد از کاربران حداقل یکی از برندهای تجاری را دنبال می کنند. مهمتر از آن، حدود 80 درصد از کاربران اینستاگرام بر اساس تبلیغات برندی که در پلتفرم اینستاگرام می بینند، تصمیم به خرید محصول یا خدمات می گیرند.

28 درصد از سرمایه گذاری ویدیوی زنده اینستاگرام از سوی سازندگان دیجیتال در استراتژی بازاریابی 2020

سازندگان دیجیتال سعی در کشف روش‌های نوآورانه برای ترویج محتوای بازاریابی برند دارند. طبق آمار، 66 درصد از سرمایه گذاری ها در استوری های اینستاگرام و 62 درصد بر روی ویدیوهای فید خبری صورت می گیرد.

دوباره، اولویت با بازاریابان B2B و B2C تغییر می کند. برای B2B، استوری‌های اینستاگرام حیاتی هستند و فید خبری در رتبه دوم قرار دارد، در حالی که برای B2C، فید اخبار مهم است.

سازندگان دیجیتال در سایر انواع برتر بازاریابی ویدیویی برای سال‌های 2019-2020 سرمایه‌گذاری کرده‌اند، از جمله 52 درصد از گیف‌ها، 28 درصد پخش زنده و 21 درصد از IGTV.

حدود 13 درصد از بینندگان جلسات ویدیوی زنده اینستاگرام را از طریق سایر پلتفرم های رسانه اجتماعی پخش می کنند

از آنجایی که پلتفرم های رسانه های اجتماعی زیادی وجود دارد، برندها می توانند محصولات خود را در چندین پلتفرم تبلیغ کنند. درک اینکه کدام مخاطب از کدام پلتفرم رسانه اجتماعی حمایت می کند مهم است.

تقریبا 26 درصد از بینندگان فیس بوک را دوست دارند، 15 درصد از اسنپ چت استفاده می کنند و 13 درصد به اینستاگرام علاقه مند هستند. توییتر مورد علاقه ۱۳ درصد مردم است.

آمار می گوید که از هر 5 نفر، 1 نفر برندها و محصولات جدید را از طریق پخش زنده رسانه های اجتماعی مختلف می آموزد.

برنامه IGTV به 7 میلیون نصب در سراسر جهان دست یافته است.

طبق آمار، اینستاگرام با 84 درصد تعامل، دومین پلتفرم پرکاربرد رسانه های اجتماعی است.

میانگین آمار نشان می دهد که اکانت های تجاری اینستاگرام با 10000 فالوور یا کمتر، 1.5 درصد یا کمتر نرخ تعامل دارند.

کارشناسان می گویند عکس های دارای چهره تقریباً 40 درصد بهتر از بدون چهره عمل می کنند و پست هایی که حداقل یک هشتگ دارند به طور متوسط 12.6 درصد بیشتر درگیر می شوند.

52 درصد از مخاطبان پخش زنده ویدیو، محتوای پشتیبانی شده از آگهی را به محتوای اشتراک ترجیح می دهند.

طبق آمار، تقریباً 82 درصد از ترافیک اینترنت در سال های آینده پخش زنده ویدیو خواهد بود. این یک خبر خوشایند برای آژانس های بازاریابی دیجیتال است زیرا 35 درصد قبلاً شروع به استفاده از جریان های ویدیویی زنده مانند ویدیوی زنده اینستاگرام، فیس بوک لایو و غیره برای تبلیغ برندها و خدمات کرده اند.

بر اساس مطالعات اخیر در مورد رفتار افراد با اشتراک اضافه پرداختی و عضویت رایگان در پلتفرم های رسانه های اجتماعی، مشخص شد که 52 درصد از آنها اشتراک رایگان حاوی تبلیغات را به جای پرداخت برای حساب های پریمیوم ترجیح می دهند.

واقعیت جالب دیگر این است که 67 درصد از مخاطبانی که یک رویداد پخش زنده را تماشا می کنند، بلیط یک رویداد مشابه را می خرند.

13 درصد از بازاریابان از جلسات ویدیوی زنده اینستاگرام استفاده می کنند.

شرکت های بازاریابی اکنون بر روی پلتفرم های رسانه های اجتماعی آنلاین برای تسریع فروش کسب و کار تمرکز کرده اند. طبق آمار، 34 درصد از آژانس ها به پخش زنده فیس بوک به عنوان تکنیک اصلی بازاریابی خود وابسته هستند و پس از آن 13 درصد از جلسات ویدیوی زنده اینستاگرام قرار دارند.

شرکت های بازاریابی معتقدند که در حال حاضر جلسات ویدئویی تعاملی اجتماعی برای رشد محصولات و خدمات یک کسب و کار مفیدتر است.

Acun Ilicali به 3 میلیون بازدید زنده در اینستاگرام دست یافت

Acun Ilicali یک ستاره تلویزیونی و تهیه کننده اهل ترکیه است. او با اینکه در دنیای غرب شهرت زیادی ندارد، اما در سرزمین خود شهرت زیادی دارد.

Acun Ilicali مالک 2 کانال تلویزیونی اصلی (TV8 و TV8.5.) در ترکیه است. قبل از آن، رکورد پربازدیدترین پخش زنده ویدیویی توسط دانیل هرناندز، معروف به Tekashi 6ix9ine به دست آمد.

این خواننده رپ آمریکایی سبک خوانندگی تهاجمی، موهای رنگین کمانی و رفتارهای بحث برانگیز دارد. آکون ایلیکالی مجبور شد مدتی را در زندان بگذراند و بعداً وقتی آزاد شد، یک ویدیوی پخش زنده در اینستاگرام برای به اشتراک گذاشتن تجربیات زندگی خود در زندان گذاشت و 2 میلیون دنبال کننده آن را مشاهده کردند!

47 درصد از بینندگان استریم لایو اینستاگرام اکنون بیشتر از یک سال قبل ویدیوهای لایو اینستاگرام تماشا می کنند.

محتوای زنده بسیار قادر به تبلیغ محتوای برند است. این یک پیوند بین بینندگان و محصولات ایجاد می کند، به همین دلیل بینندگان برای تماشای ویدیو به جلسه زنده کامل می چسبند.

برندها از اینفلوئنسرهای پولی برای ارتباط با بینندگان استفاده می کنند. بعداً اعتماد اکثریت مخاطبان را جلب خواهند کرد.

مزیت اصلی لایو اینستاگرام این است که به افراد اجازه می دهد افکار خود را به صورت پیام و واکنش منتقل کنند.

برندها، اینفلوئنسرها و غیره که رویداد زنده را اداره می‌کنند، می‌توانند فوراً افکار مخاطب را در طول جلسه زنده درک کنند.

چندین مزیت قابل توجه برای برندهایی که از پخش زنده اینستاگرام استفاده می کنند وجود دارد. بر اساس آمارهای به روز شده، استفاده از لایو اینستاگرام در سال 2021 نسبت به سال 2020 70 درصد افزایش یافته است.

10٪ از برندها از جلسات ویدیوی زنده در اینستاگرام برای تبلیغ محصولات یا خدمات خود استفاده می کنند.

آمار نشان می دهد که تقریبا 90 درصد از برندهای برتر به طور منظم از طریق جلسات زنده با دنبال کنندگان خود ارتباط برقرار می کنند. حدود 36 درصد از داستان های ارسال شده بر اساس تبلیغ محصول است.

جالب اینجاست که حدود 22 درصد از داستان های زنده برندها در پشت صحنه هستند که مردم دوست دارند آن ها را ببینند. تقریبا 14 درصد از داستان ها مربوط به تصاحب اینفلوئنسرها است.

حدود 10 درصد از پست‌های برند ویدیوهای زنده هستند که محصول یا خدمات جدیدی را به مخاطبان معرفی می‌کنند و انتظار می‌رود که حتی بیشتر رشد کند. اکنون این برندها محتوای با کیفیت را برای سرگرم کردن مردم برای تماشای رسانه های اجتماعی در اولویت قرار می دهند.

67 درصد از فالوورها می گویند کیفیت محتوا مهم ترین چیز در یک ویدیوی زنده است

فالوورهای ویدیوی لایو اینستاگرام احساس می کنند که بدون توجه به اینکه چه کسی ویدیو لایو را اجرا می کند، کیفیت یک امر ضروری است. اگر برای ارائه محتوای جذاب در طول جلسه زنده آماده نیستید، به احتمال زیاد بیشتر بینندگان را از دست خواهید داد.

گاهی اوقات، حتی اگر آماده شوید، این احتمال وجود دارد که ایده ها یا موضوعات را در طول رویداد فراموش کنید. از این رو بهتر است فهرستی از موضوعات و نکاتی که باید در طول جلسه مورد بحث قرار گیرند، تهیه کنید.

اگر تکمیل ویدیوی زنده کمی طول می کشد، می توانید چند مسابقه سرگرم کننده یا جلسات کوتاه سرگرم کننده اضافه کنید تا مخاطبان خود را جذب کنید.

یک نظرسنجی نشان داده است که حدود 87 درصد از مردم علاقه مند به تماشای پشت صحنه در طول پخش زنده هستند.

حدود 82 درصد از مردم به تماشای ویدیوهای زنده از برند مورد علاقه خود به جای خواندن پست های خسته کننده در رسانه های اجتماعی علاقه دارند.

بنابراین دفعه بعد که اجرای زنده را اجرا می‌کنید، مطمئن شوید که یک فیلمنامه سرگرم‌کننده آماده برای جذب فالوورهای خود در طول برنامه دارید.

سوالات متداول در مورد لایو اینستاگرام

چگونه ویدیوی لایو اینستاگرام خود را ذخیره کنیم؟

اینستاگرام به کاربران خود این امکان را می دهد که پس از پایان جلسه ویدیوی زنده را ذخیره کنند. ویدیوهای زنده را می توان به عنوان یک ویدیوی کوتاه یا یک ویدیوی طولانی بعداً برای افرادی که جلسه زنده شما را از دست داده اند به اشتراک گذاشته شود.

مدت زمان پخش زنده اینستاگرام چقدر است؟

پیش از این مدت زمان 60 دقیقه بود که بعداً توسط اینستاگرام به 4 ساعت تغییر کرد.

دیدگاهتان را بنویسید