کل فرضیه اینستاگرام این است که به کاربران پلتفرم یک خروجی بصری برای به اشتراک گذاری اطلاعات بدهد. با عناصر اصلی اینستاگرام مبتنی بر تصاویر بصری، باید مطمئن شوید که محتوای شما خوب به نظر می رسد و از نظر بصری خیره کننده است.

این شامل اطمینان از اندازه مناسب و واضح و شفاف به نظر رسیدن آنها می شود.

انواع مختلفی از محتوای بصری وجود دارد که می‌توانید در اینستاگرام ایجاد کنید، بنابراین می‌خواهید مطمئن شوید که اندازه‌ها و نسبت‌ها را درست می‌گیرید تا در پلتفرم عالی به نظر برسد.

در گذشته، اینستاگرام فقط به کاربران اجازه می داد عکس های مربعی با ابعاد 612 پیکسل در 612 پیکسل ارسال کنند.

آن روزها خیلی گذشته است و اکنون می توانید از تصاویر عمودی و همچنین افقی در پست های اینستاگرام خود استفاده کنید.

وقتی ابعاد تصویر مناسبی داشته باشید، محتوای بهتری خواهید داشت که تعداد تعامل بیشتری را به همراه دارد و به حساب شما کمک می کند تا عملکرد خوبی داشته باشد.

با این حال، کدام اندازه تصویر اینستاگرام برای بازاریابی برند بهترین است؟

گزینه هایی برای انتخاب وجود دارد و درک اینکه کدامیک بهترین نتایج را برای شما به ارمغان می آورد می تواند به شما در ایجاد محتوایی کمک کند که هر بار عملکرد خوبی داشته باشد.

در این راهنما، عناصر مختلف اندازه و نسبت تصویر اینستاگرام، نحوه بهینه‌سازی عکس‌های خود و همچنین اینکه کدام یک می‌توانند تلاش‌های بازاریابی شما را افزایش دهند، بحث خواهیم کرد.

بیا یک نگاهی بیندازیم!

راهنمای اندازه و نسبت تصویر اینستاگرام

این بخش به ما کمک می‌کند تا اصول اولیه اندازه‌های تصویر اینستاگرام را برای عکس‌ها درک کنیم و اطمینان حاصل کنیم که هنگام ارسال عکس‌ها، عالی به نظر می‌رسند.

دو نکته کلیدی وجود دارد که باید در اینجا به خاطر بسپارید: نسبت تصویر و اندازه تصویر.

اندازه تصویر اینستاگرام چیست؟

اندازه تصویر اینستاگرام به عرض و ارتفاع عکس یا ویدیوی شما اشاره دارد و این معمولاً با پیکسل بیان می شود.

دو عدد برای بیان اندازه تصویر وجود دارد، یکی عرض و دیگری ارتفاع.

به عنوان مثال، یک عکس مربعی ممکن است دارای اندازه 720 پیکسل در 720 پیکسل باشد. کوچکترین اندازه برای یک پست IG 320 پیکسل و حداکثر اندازه عرض 1080 پیکسل است.

اگر عکسی کوچکتر از 320 پیکسل آپلود کنید، اینستاگرام به طور خودکار آن را بزرگ می کند.

اگر پست شما بزرگتر از 1080 پیکسل باشد، اندازه آن کاهش می یابد.

معمول است که IG محتوای شما را در اندازه های مختلف ذخیره می کند و آن چیزی که در فید نمایش داده می شود کوچکتر از فایل اصلی است که در اینستاگرام آپلود کرده اید.

نسبت تصویر چیست؟

نسبت تصویر چیست
نسبت تصویر چیست؟

نسبت تصویر را می توان به عنوان عرض عکس یا ویدیو نسبت به ارتفاع تعریف کرد.

نسبت تصویر شبیه به اندازه تصویر است که دارای دو عدد است، اولی برای ارتفاع و دومی برای عرض.

پیش از این، نسبت 1:1 تنها نوع مجاز در اینستاگرام بود. اکنون، آنها نسبت‌های ابعاد مختلفی را ارائه می‌کنند که می‌توانید از آنها برای فید متنوع محتوا استفاده کنید.

آیا اینستاگرام اندازه تصویر و ویدیو را فشرده می کند؟

بله، اینستاگرام عکس ها و ویدیوها را همانطور که قبلا ذکر کردیم فشرده می کند. معمولاً فایلی که در فید شما نشان داده می شود از فایلی که در ابتدا آپلود کرده اید کوچکتر است.

حتی اگر عکس‌ها و ویدیوهای شما فشرده می‌شوند، باز هم مهم است که با اندازه مناسب آپلود شوند.

چند دلیل برای این وجود دارد. با عکس هایی با اندازه مناسب، شما:

  • توجه مخاطب خود را جلب کنید
  • تعامل و اثبات اجتماعی را تقویت کنید
  • تبلیغات و تصاویر زیبایی شناختی ایجاد کنید
  • برند و شهرت خود را تثبیت کنید

باید اطمینان حاصل کنید که همیشه عکس‌هایی با وضوح بالا آپلود می‌کنید تا وقتی اینستاگرام پست شما را فشرده می‌کند، کیفیت تصویر شما کاهش پیدا نکند.

علاوه بر این، باید از عکس‌هایی با وضوح بسیار بالا مانند 5400 پیکسل در 5400 پیکسل اجتناب کنید.

در نهایت، نسبت تصویر اینستاگرام را در نظر بگیرید تا بتوانید متوجه شوید که چه قسمتی از تصویر شما نمایش داده می‌شود و دیگر نگران برش شدن آن به شکلی نباشید که پیش‌بینی نمی‌کردید.

چگونه اندازه عکس اینستاگرام را بهینه کنم؟

در زیر بهترین اندازه‌ها را برای سه مورد از رایج‌ترین نوع عکس‌هایی که می‌توانید در اینستاگرام پست کنید، بحث خواهیم کرد.

چگونه اندازه عکس اینستاگرام را بهینه کنم
چگونه اندازه عکس اینستاگرام را بهینه کنم؟

تصویر Landscape اینستاگرام

تصاویر Landscape دارای نسبت ابعاد هدف 1.91:1 هستند. اگر محتوای گسترده می خواهید، می توانید از عکس هایی که نسبت 16:9 دارند نیز استفاده کنید.

برای اندازه تصویر، عکسی خواهید داشت که حداقل 1080 پیکسل ارتفاع دارد.

تصویر مربعی اینستاگرام

نوع محتوای اصلی در اینستاگرام، تصاویر مربعی باید دارای نسبت تصویر 1:1 باشند.

اندازه تصویر متفاوت است. در عکس های مربعی، اینستاگرام حداکثر 600 پیکسل در 600 برابر را نمایش می دهد. در این مورد، توصیه می کنیم از عکس هایی با اندازه 1080 پیکسل در 1080 پیکسل استفاده کنید.

تصویر اینستاگرام عمودی یا پرتره

تصاویر عمودی یا پرتره باید دارای نسبت 4:5 باشند. اگر نه، احتمالاً برخی از محتوای خود را در راه برش از دست خواهید داد.

از نظر اندازه، باید عکسی با ابعاد 1080 در 1350 پیکسل داشته باشید. سپس، پس از فشرده سازی، اندازه نمایشگر 480 پیکسل در 600 پیکسل خواهد بود که خوب است.

بهترین اندازه تصویر اینستاگرام برای بازاریابی برند کدام است؟

بهترین اندازه تصویر اینستاگرام برای بازاریابی برند کدام است؟
بهترین اندازه تصویر اینستاگرام برای بازاریابی برند کدام است؟

از آنجایی که اینستاگرام یک پلتفرم بسیار بصری و همچنین یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌ها برای اهداف بازاریابی و تجاری است، اگر می‌خواهید با دیگران در جایگاه خود رقابت کنید، باید اطمینان حاصل کنید که محتوای شما درجه یک است.

انتخاب اندازه مناسب برای عکس ها مهم است، اما چگونه می توانید انتخاب درستی داشته باشید؟

ما در مورد برخی از عوامل مختلفی که در این مورد نقش دارند بحث خواهیم کرد، اما همچنین می خواهیم به نرخ تعامل بین اندازه های مختلف تصویر نگاه کنیم:

  • عکس های منظره: 1.26٪ تعامل
  • عکس های مربعی: 1.39٪ تعامل
  • عکس های پرتره: 1.43٪ تعامل

در حالی که نرخ تعامل ممکن است برحسب حساب متفاوت باشد، می‌توانیم ببینیم که عکس‌های پرتره/عمودی بهتر از دیگران عمل می‌کنند، اگرچه نه به صورت تصاعدی.

چرا ممکن است این باشد؟ دلایل کمی وجود دارد.

عکس های پرتره بیشترین استفاده را از صفحه نمایش می کنند

با بزرگ‌تر شدن و بزرگ‌تر شدن صفحه‌نمایش این روزها، باید آن را با تصاویری عالی‌تر بپوشانید.

خوبی در مورد محتوای عمودی این است که از فضای صفحه نمایش بیشتری استفاده می کند که باعث می شود سریعتر مورد توجه قرار گیرند، به خصوص زمانی که تصاویر با کیفیت بالا در عکس ها وجود دارد.

این نیز یکی دیگر از دلایلی است که باعث می‌شود تعامل بیشتر باشد – ابتدا مورد توجه قرار می‌گیرند و به دلیل اندازه و نسبت ابعاد برجسته می‌شوند.

وقتی یک عکس تقریباً کل صفحه را اشغال می کند، کاربر به سمت آن کشیده می شود و همچنین احتمالاً با آن درگیر می شود.

عکس‌هایی که منظره هستند احتمالاً این تأثیر را ندارند، که ممکن است نرخ تعامل کمتر آن را نیز توضیح دهد.

احتمال ویروسی شدن عکس های پرتره در اینستاگرام بیشتر است

هر حساب در اینستاگرام منحصر به فرد است و تصاویر و تصویر برند خاص خود را دارد. این همان چیزی است که آنها را متمایز می کند و به آنها کمک می کند تا توسط کاربران در پلتفرم شناسایی شوند.

هدف هر حساب اینستاگرامی که به دنبال رشد از نظر تجاری است، به دست آوردن تعامل بیشتر است، و عکس های پرتره می توانند به این کار کمک کنند.

وقتی تعامل بیشتری دارید، می توانید شانس بیشتری برای شناخته شدن و ویروسی شدن داشته باشید، به همین دلیل است که عکس های پرتره در اینجا موثرتر هستند.

تصاویر عمودی جزئیات بیشتری دارند

هنگامی که یک تصویر عمودی را در اینستاگرام آپلود می کنید، جزئیات بیشتری دارد و تمرکز بیشتری روی عکس خواهد داشت.

عکس‌های منظره فاقد ارتفاع هستند، اما عرضی برابر با یک عکس پرتره دارند.

هنگامی که یک عکس منظره دارید، ممکن است بخواهید آن را به صورت پرتره برش دهید و یک نقطه کانونی اصلی بگیرید تا در هنگام پیمایش در اینستاگرام توجه کاربران را به خود جلب کند.

در نهایت، اندازه تصویر و نسبت تصویر در اینجا همه تفاوت را ایجاد می کند.

بهترین اندازه تصویر اینستاگرام برای تبلیغات چیست؟

آخرین عنصر بازاریابی برند که باید در نظر گرفته شود تبلیغات اینستاگرام است.

در حالی که همه برندها از تبلیغات استفاده نمی کنند، اگر این کار را می کنید، بسیار مهم است که بیشترین استفاده را از سرمایه گذاری خود ببرید.

هدف تبلیغات به دست آوردن سرنخ و تبدیل بیشتر است، بنابراین می خواهید مطمئن شوید که تبلیغ شما منجر به فروش می شود.

هم عکس ها و هم فیلم ها می توانند به عنوان تبلیغات استفاده شوند و این مهم است. جلب توجه افراد با یک تصویر ثابت می تواند دشوار باشد.

در اینجا چند نکته در مورد اندازه تبلیغات اینستاگرام وجود دارد:

  • مناظر به خوبی پرتره کار نمی کنند. اگر عکس خیلی کوچک باشد، مخاطبان شما حتی به خود زحمت دیدن آن را نمی دهند.
  • تبلیغ اینستاگرام شما باید تمام صفحه را پر کند. به این ترتیب، لازم نیست توجه مخاطبان خود را با کسی در میان بگذارید.
  • ویدئوها نسبت به عکس‌های ثابت عملکرد بهتری دارند، بنابراین در صورت امکان می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

بیایید نگاهی به دو نوع مختلف از تبلیغات اینستاگرام بیندازیم و اینکه کدام اندازه عکس برای هر کدام بهتر است.

تبلیغات یک تصویری

تبلیغات یک تصویری

یک تبلیغ اینستاگرام تک تصویری شامل یک تصویر، کپشن و یک فراخوان برای اقدام (CTA) خواهد بود.

این در زمینه های مختلف کار می کند و می تواند برای بسیاری از محصولات و خدمات مختلف، از جمله تبلیغ مقاله وبلاگ و بسیاری از تلاش های دیگر موثر باشد.

برای تبلیغات تک تصویری، باید از 1080 پیکسل در 1080 پیکسل یا 628 پیکسل در 1200 پیکسل استفاده کنید.

تبلیغات کرسل

تبلیغات کرسل به شما این امکان را می دهد که حداکثر 10 تصویر را در محتوای خود بگنجانید و به شما این امکان را می دهد که تصاویر بیشتری داشته باشید و در مورد آنچه تبلیغ می کنید خلاقیت بیشتری داشته باشید.

در اینجا چند پیشنهاد وجود دارد:

  • عکس‌ها و تصاویری را اضافه کنید که به هم متصل می‌شوند یا داستانی را روایت می‌کنند
  • یک راهنمای گام به گام در مورد یک محصول یا خدمات ارائه دهید
  • در مورد مزایای یک محصول یا خدمات بحث کنید
  • چندین محصول را به نمایش بگذارید
  • آگاهی برند را بالا ببرید
  • و بیشتر

امکانات با تبلیغات کرسلی بی پایان است. شما باید از یک اندازه تصویر یا نسبت تصویر برای همه عکس هایی که در چرخ فلک خود قرار می دهید استفاده کنید.

حداقل اندازه تصویر باید 600 پیکسل در 600 پیکسل برای تبلیغات چرخ و فلک یا حداکثر 1080 پیکسل در 1080 پیکسل باشد.

همچنین می توانید از عکس های پرتره با اندازه تصویر 1080 در 1350 پیکسل استفاده کنید.

تبلیغات تصویری استوری اینستاگرام

یکی دیگر از رسانه های محبوب برای تبلیغات در اینستاگرام، استوری های اینستاگرام است که پتانسیل زیادی برای دسترسی دارد و همچنین به اندازه تصویر خاصی نیاز دارد.

استوری های اینستاگرام از کل صفحه استفاده می کنند، که برای تعامل عالی است، اما باید مطمئن شوید که عکس شما برای این ویژگی بهینه شده است.

ابعاد استوری اینستاگرام نیاز به استفاده از نسبت تصویر 9:16 دارد. می توانید از حداقل وضوح 600 پیکسل در 1067 و حداکثر 1080 پیکسل در 1920 پیکسل استفاده کنید.

نتیجه: کدام اندازه تصویر اینستاگرام بهترین است؟

در حالی که ممکن است مورد بحث باشد، واضح است که عکس‌های بلندتر که فضای صفحه نمایش بیشتری را اشغال می‌کنند، توجه کاربر را به خود جلب می‌کنند و احتمالاً درگیری بیشتری نسبت به عکس‌های منظره یا مربع دارند.

نسبت تصویر 4:5 برای تعامل اینستاگرام ایده آل است. آیا این بدان معناست که نمی‌توانید اندازه‌ها و انواع تصاویر دیگر را وارد کنید؟ البته که نه.

به یاد داشته باشید، محتوایی که ایجاد می کنید مهم است و هر حساب عملکرد متفاوتی دارد.

مهمترین چیز این است که تجزیه و تحلیل خود را مطالعه کنید و توجه کنید که کدام محتوا با مخاطب خاص شما بهترین کار را دارد. سپس می‌توانید تصمیم بگیرید که چه نوع محتوایی و بهترین نسبت تصویر/اندازه تصویر اینستاگرام کدام است.

دیدگاهتان را بنویسید